
مقالات
مدتی است که فضای مجازی پر شده از صداهای ضبط شده و فیلم و نوشتاری که ترویج دهنده کینه و نفرت و زشتی درباره بازاریابی شبکهای است.... به راستی چه کسی از وجود چنین فضایی نفع میبرد؟
"شنیدی فلان لیدر از فلان شرکت بلند شده؟ شنیدی فلان لیدر نشسته تو فلان شرکت؟ شنیدی فلان شرکت محصولاتش تقلبی بوده؟ شنیدی فلان شرکت محصولاتش قاچاق بوده؟ شنیدی قیمت خرید فلان محصول در فلان شرکت چنده؟ شنیدی فلان شرکت الان چند ماهه پورسانت هاش رو دیر میده؟ شنیدی قراره بعد از 28 مهر فقط فلان شرکت بمونه؟ شنیدی بعد از 28 مهر قراره فلان شرکت جمع کنه؟ شنیدی قراره فردای 28 مهر فقط تیم فلانی بمونه؟"
این شایعات و صحبتها خوراک صبحانه و نهار و شام این روزهای ماست!
متاسفانه عدهای هم مغرضانه یا شاید از روی غفلت، کانال تلگرام میسازند و به قول خودشان افشاگری میکنند.علیه چه کسی؟ علیه کسانی که روزگاری بر سر سفره پهن شده شان نشسته بودند! علیه کسانی که روزگاری تمام قد از آنها دفاع کردهاند و گفتهاند که این شرکت، این تیم و این لیدر بهترین هدیه الهی هستند که فقط برای خوشبختی آنها به زمین فرستاده شدهاند. اما امروز به گونهای رفتار میکنند که انگار سالهاست از مشکلات با خبر نبودهاند و تنها دقیقهای پیش این مشکلات را فهمیدهاند و امروز وظیفه تنویر افکار عمومی بر گردن آنها افتاده است! و معلوم نیست که چه کسی چنین وظیفه خطیری را به آنها داده است!
اشتباه نکنید... این نوشتار قصد ندارد تا اشتباه هیچ شرکتی را توجیه کند! این نوشتار قصد ندارد این شرکتها را مظلوم نشان دهد و بقیه را ظالم! باور کنید از ناحیه همین شرکتهایی که امروز تحت حمله قرار گرفتهاند نه تنها هیچ منفعتی به ما نرسیده بلکه عایدی خود ما از این شرکتها تاکنون چیزی جز دید شک و تردید نسبت به خود ما نبوده است. چیزی جز فتواهای لیدرشیپ مبنی بر اینکه " در این برنامهها شرکت نکنید" نبوده است.
اما موضوع، بحث دیگری است....
موضوع مهمی که باید به آن فکر کرد این است که خروجی چنین رفتارهایی چه فایده ای برای بازاریابی شبکهای ایران دارد؟ کسانی که چنین پیامهای صوتی و صداهای ضبط شدهای را جمعآوری کردهاند به راستی به فکر اعتلای صنعت بازاریابی شبکه ای در ایران هستند؟ به راستی قصد و نیتشان خیر مردم است؟ فقط همین امروز متوجه این زشتیها شدهاند و تا دیروز خبری از هیچ کدام از این ایرادها نبوده؟
کلام آخر با شماست که عضو این کانالها میشوید.... با شماست که این فایلهای صوتی را بازنشر میکنید. با شماست که در پچ پچهای دورهمی و جلسات خودمانی در جواب "چه خبر؟" هیچ خبری جز بازنشر همین زشتیها ندارید! یادتان باشد "قلب بازاریابی شبکهای را هدف گرفتهاید!" یادتان باشد "شاید یک روزی نوبت به خود شما برسد".
بازاریابی شبکهای هر چه دارد از شما بزرگان است، من پیام مقیم اسلام به عنوان یک برادر کوچک، بعنوان فردی که در مقابل تمامی شما بزرگان هیچ رزومهای ندارد خواهش میکنم و ملتمسانه میخواهم بیش از این به پیکر بیجان بازاریابی شبکهای ایران لگد نزنید!
از همه شما بزرگواران خواهش میکنم به افراد و گروهایی که کانال زدهاند که فقط از دید خودشان روشنگری کنند، نپیوندید. لطفا از بازنشر فایل صوتی لیدرهای سایر شرکتها خودداری کنید. نه به خاطر لطف به شرکت دیگر! بلکه فقط به خاطر لطف به صنعت بازاریابی شبکهای. یادمان باشد حرمت امامزاده با متولی است!
در سال 2017 حتی وقتی در اتاق خواب خود به صدایی گوش میدهید و به تصویری نگاه میکنید، مطمئن باشید همه آن را میبینند! آیا دوست دارید چنین تصویری از بازاریابی شبکهای در اذهان عمومی بسازید؟! اگر نه! لطف کنید و از هر گروهی در فضای مجازی که ترویج دهنده این زشتیهاست خارج شوید و به جای آن به کمپین بازنشر زیباییهای بازاریابی شبکهای بپیوندید...
پیام مقیم اسلام
5 شهریور 1396
- نویسنده:
- پیام مقیم اسلام
مطالب مرتبط
- +
- شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ 0 0
- چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ 0 0
- سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ 0 0
- سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ 0 0
- دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ 0 0
- چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ 0 0
- چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ 0 0
- يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ 0 0
- يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ 0 0
- يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ 0 0
- چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ 0 0
- دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ 0 0
- دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ 0 0
- شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ 0 0
- چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ 0 0