برگزیده

مسئولین رسیدگی کنند!!!
۳۰ نکته مهم درباره بایدها و نبایدهای عضویت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای
چگونه برای هر مشتری بالقوه از زبان مخصوص خودش استفاده کنیم؟
گردش مالی ۱۸۲ میلیارد دلاری بازاریابی شبکه‌ای
«حالا نه» را به «همین حالا» تبدیل کنید
وبینار آموزشی وس لیندن سوم دی برگزار می شود
۲۲ نکته مهم برای موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای و فروش مستقیم
کمیت یا کیفیت؛ کدام حاکم است!

مقالات

سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱:۰۰ نسخه چاپی 0

کمیت یا کیفیت؛ کدام حاکم است!
فروش مستقیم- اگر شبکه شما پهنایی وسیع دارد ولی عمق آن یک اینچ است، هرگز موفق نخواهد شد، در عوض، شبکه باید وسیع و در بعضی نقاط عمیق باشد.

چند سال پیش با یکی از دوستانم که بازاریاب شناخته شده و با سابقه‌ای در بازاریابی آنلاین بشمار می‌رود، مکالمه‌ای طولانی داشتم. در طول گفت‌وگو، اختلاف نظری عمیق بر سر موضوع کیفیت و کمیت داشتیم.  دوست من معتقد بود که در بازاریابی اولین و مهمترین نکته، اعداد و کمیت است. حرفش این بود که "هر چه با افراد بیشتری در ارتباط باشی، شبکه‌ی قوی‌تری می‌سازی."


 با این نظر موافقم که تعداد افراد در شبکه، بسیار مهم اند.  اما " تنها نکته مهم‌تر از کمیت افراد در شبکه، کیفیت آنهاست. " از همان جا، راه ما از هم جدا شد. او می‌گفت کیفیت افراد در شبکه آنقدرها هم مهم نیست، در عوض همه چیز در گرو بازی اعداد است."


هنوز هم با نظر این دوست شدیدا مخالف هستم. بازاریابی بازی اعداد نیست. مسئله ساختن روابط با افراد نزدیک در شبکه خودتان است. این بدان معنی است که راهی پیدا کنید تا رابطه‌هایی که دارید را به هم متصل کنید تا یک شبکه شخصی قدرتمند بسازید.به منظور انجام این کار،  شما در واقع باید تعداد قابل ملاحظه‌ای از روابط با کیفیت در بین تمام دوستان و مخاطبان خود داشته باشد.

اگر شبکه شما پهنایی وسیع دارد ولی یک اینچ عمق آن است، هرگز موفق نخواهد شد، در عوض، شبکه ی شما لازم است هم وسیع و هم در بعضی نقاط عمیق باشد. بنابراین، اهمیت کیفیت در شبکه  اگر بیشتر از کمیت نباشد، به همان اندازه مهم است.

مطلب مرتبط: کسب و کارت را رنگی کن!


این بدان معنا نیست که کمیت مهم نیست مهم است. شبکه کوچکی از افراد با کیفیت، موفقیت شما را محدود می‌کند. با این حال، یک شبکه بزرگ با روابط با کیفیت چندگانه، یک شبکه شخصی بسیار قدرتمند را به وجود می‌آورد.


مانند دست چپ و دست راست است. هر دو دست واقعا مهم هستند. اما یکی عموما قوی تر، و کلا بیشتر از دیگری استفاده می‌شود. مثلا اگر با دست راست می‌نویسید نمی‌توانید به همان خوبی با دست چپ بنوسید. به هر حال، یک دست قوی‌تر است. این مسئله شبیه به اختلاف نظر کمیت با کیفیت در بازاریابی شبکه است.


مسئله این نیست که چه می‌دانید یا چی کسی را می‌شناسید – نکته این است که چقدر خوب همدیگر را می‌شناسید. روابط قدرتمند مستلزم برقراری ارتباطات ساده و تبدیل کردن آن به پیوندهای قدرتمند است. هیچ اهمیتی ندارد اگر تعداد زیادی شماره تلفن از افراد در موبایلم دارم. چیزی که مهم است این است که چند نفر از آنها حاضرند به تلفن من جواب دهند.

مطلب مرتبط : 9 دلیل اصلی شکست در کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای


به هر حال، از همان زمان بحث و جدل چند سال پیش، دوست من دیگر در کسب و کار بازاریابی کار نمی‌کند.

کمیت خوب است اما کیفیت پادشاه است.


مطالب مرتبط

  • +


به ما بپیوندید