برگزیده

مسئولین رسیدگی کنند!!!
۳۰ نکته مهم درباره بایدها و نبایدهای عضویت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای
چگونه برای هر مشتری بالقوه از زبان مخصوص خودش استفاده کنیم؟
گردش مالی ۱۸۲ میلیارد دلاری بازاریابی شبکه‌ای
«حالا نه» را به «همین حالا» تبدیل کنید
وبینار آموزشی وس لیندن سوم دی برگزار می شود
۲۲ نکته مهم برای موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای و فروش مستقیم
چرا شنیدن کلمه‌ی "خیر" را اهانت آمیز می‌دانیم؟

مقالات

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹:۰۰ نسخه چاپی 0

چرا شنیدن کلمه‌ی "خیر" را اهانت آمیز می‌دانیم؟
فروش مستقیم- این موضوع را درک کنید که پاسخ " خیر" تنها یک پاسخ " فعلا خیر" یا در واقع، " بعدا بله" است. کسب و کار خود را بر پایه ی این فرض استوار کنید که بیشتر مردم جواب خیر می‌دهند.

کتاب " 79 پند بازاریابی شبکه‌ای برای موفقیت و ترقی" نوشته وس لیندن یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های فروش مستقیم در سایت آمازون بشمار می‌رود. گروه کارآفرینان آتورینا با خرید کپی رایت این کتاب اقدام به ترجمه و انتشار آن کرده است. وس لیندن در این کتاب نکاتی را به شما می‌آموزد که مانند تیروکمان شما را به اوج پرتاب می‌کند!


این یک اصل بازاریابی مرسوم است که افراد پیش از اینکه مشتری شوند باید یک چیز را هفت بار ببینند.پس چرا وقتی  برای اولین یا حتی دومین بار پاسخ افراد آن پاسخی نیست که انتظارش را داریم،  قضیه را شخصی ‌کنیم؟ عملیات عضوگیری و جذب مشتری خود را به صورت یک فرآیند چند شاخه‌‌ای انجام دهید نه همچون " تیری در تاریکی".

 مقاله مرتبط: آشنایی با سه باور مخرب که انتخاب‌هایمان را محدود می‌کند


این شما نیستید که رد شده‌اید، ممکن است حرف درست را در زمان درست نزده‌اید تا از آنان جواب " بله" بگیرید. همچنین ممکن است مسائل اساسی دیگری نیز در میان باشد که آنان مایل نیستند با شما در میان بگذارند.


تغییر عاملی است که درصد زیادی از مردم با آن سازگار نیستند و اگر از آنان بخواهید که " قانون" خرید خود را از خرید ویتامین‌ها و کرم‌های صورت مارک‌دار به کلی تغییر داده یا برای تامین نیازهای خود از خرده فروشان سنتی خرید کنند( که می دانیم برای کالا یا خدمات ارائه شده از سوی یک واحد بی نام و نشان، معمولا بسیار گران تمام می‌شود)، حتی اگر این تغییر، تغییری مثبت باشد، باز هم نمی‌توان انتظار داشت که همه آنان فورا بپذیرند.


این بدان معناست که افراد باید در مورد روزمرگی‌های خود متفاوت بنگرند و در آنچه در گذشته انجام داده‌اند تغییراتی ایجاد کنند و ببینند آیا دستخوش دگرگونی شده یا خیر( که می دانیم معمولا این اتفاق نمی‌افتد، اما به هر حال، ما باید بدون تحمیل نظر خود، آنان را به سوی این طرز تفکر هدایت کنیم.)


این موضوع را درک کنید که پاسخ " خیر" تنها یک پاسخ " فعلا خیر" یا در واقع، " بعدا بله" است. کسب و کار خود را بر پایه ی این فرض استوار کنید که بیشتر مردم جواب خیر می‌دهند.

مقاله مرتبط: خرید کتاب 79 پند بازاریابی شبکه‎‌ای


چرا شنیدن کلمه‌ی "خیر" را اهانت آمیز می‌دانیم؟ در ابتدا در مورد نتایج کار بسیار مضطرب بوده و اشتیاق زیادی برای به ثمر نشستن تلاش‌های خود داریم.  ایمان داشته باشید که اگر ادامه دهید، تلاش‌تان به ثمر خواهد نشست . اما یک شبه چنین اتفاقی نمی‌افتد.


من پس از 14روز، 14 هفته، 14 ماه و حتی 14 سال از اولین گفت‌وگویی که با افراد داشتم، آنان را بعنوان عامل فروش معرفی کردم. وقتی مردم می‌گویند : "خیر" یا " الان وقت مناسبی نیست" یا هر پاسخ دیگری غیر از "بله" ، من  فقط می‌گویم: " مشکلی نیست ، ممنون می‌شوم اگر وقت بگذارید و نگاهی بیندازید، آیا از نظر شما مشکلی ندارد که گهگاه شما را از اخبار جدید این کار با خبر کنم.؟" تاکنون موردی نداشته‌ام که در این رابطه ، پاسخ "خیر" بدهد.


اگر روی اهداف دراز مدت تمرکز کنید، همیشه پیروز خواهید شد.

 


مطالب مرتبط



به ما بپیوندید